Bliv klogere på salg og markedsføring: Sådan kan du bruge Amazon

 

Har du din egen virksomhed, hvor du skal markedsføre de produkter, du ønsker at få solgt? Måske kender du til platformen Amazon men er aldrig helt kommet i gang med at få den brugt? Hjemmesiden har en masse muligheder, der hjælper dig med at komme godt i gang med salget af dine produkter, hvorfor den ikke er helt dårlig at lære at anvende. Hvis du er interesseret i at forstå, hvordan det er muligt at anvende Amazon til markedsføring, kan du læse denne artikel, som gennemgår et par af mulighederne.

 

Sælg direkte fra platformen

Noget af det du kan gøre på hjemmesiden er at sælge dine produkter direkte ved at oprette dem og overvåge det videre salg. Det sker ved at du benytter dig af Amazon Seller Central, som er en del af platformen, hvorfra alt salg håndteres.

 

På den del af platformen er det muligt at gøre to ting: Du kan enten stå for det hele selv og håndtere alle ordre, eller du kan lade Amazons lagre stå for det – det fungerer ved, at du sender dine ordrer til dem og betaler et mindre gebyr, så håndterer de resten af salgsprocessen.

 

Markedsfør dine produkter på Amazon

En anden mulighed er at du anvender platformen som en markedsføringscentral. Du har mulighed for at eksponere en bred gruppe af potentielle kunder for dine produkter netop i det øjeblik, de er købsklare, hvis du anvender annoncerne på Amazon-hjemmesiden.

 

At anvende markedsføring på den måde gør det blandt andet muligt for dig at udvide din målgruppe betydeligt sammenlignet med ældre former for markedsføring, hvor du skal være mere målrettet med din reklamering.

 

Generelt er det fornuftigt at overveje, om du selv kan overskue at finde hoved og hale i Amazon-platformens utallige muligheder, eller om du hellere vil kontakte en virksomhed med speciale i det.