
#16 Flyselskabernes greenwashing-shitstorm - Når noget er for grønt til at være sandt - Den Perfekte Shitstorm
17 flyselskaber, herunder SAS, Norwegian og RyanAir, er havnet i en regulær shitstorm lige op til sommerferien. Forbrugerrådet Tænk og 21 andre forbrugerorganisationer er nemlig gået sammen og råber vagt i gevær. De beskylder nu flyselskaberne for greenwashing og vildledning af forbrugerne. Markedsføring af klimavenlige billetter giver nemlig ifølge forbrugerorganisationerne forbrugerne en idé om, at de med god samvittighed kan sætte sig ombord på en flyver pga. diverse klimakompenserende tiltag. Det, mener forbrugerorganisationerne dog ikke, er rigtigt.
I dette afsnit af Den Perfekte Shitstorm taler William Atak og Julie Fristed om grøn markedsføring, greenwashing og håndtering af kritik, der rammer mange virksomheder på én gang.
Den Perfekte Shitstorm holder pause hen over sommeren, men der er naturligvis en masse nye afsnit at se frem til, når vi er tilbage i midten af august.
Den Perfekte Shitstorm
I podcasten “Den Perfekte Shitstorm” dykker vi ned i aktuelle shitstorms. Iført stormbeskyttelse og kommunikationsfaglige briller ser vi ser på, hvad der udløste shitstormen, hvordan shitstormen er blevet håndteret, og hvordan de involverede parter bedst muligt kommer videre. Den Perfekte Shitstorm er podcasten for dig, som ønsker at forstå og få faglig indsigt i nogle af de mest spændende, komplicerede, dramatiske og uforudsigelige shitstorms. Podcasten tilrettelægges, produceres og udgives af kommunikationsbureauet ATAK Nordic. Udgiver: Kommunikationsbureauet ATAK Nordic. Vært: Julie Fristed. Medvirkende: William Atak. Redigering: Julius A.B. Petersen.
- Antal afsnit: 33
- Seneste afsnit: 2024-06-17
- Forretning Marketing